본문 바로가기

카테고리 없음

영어 버전 you make friends easily

p.1 

You make friends easily.
친구를 쉽게 사귑니다.

What it means to lead a good life is a question that you return to again and again.
나는 '좋은 삶을 사는 것이란 무엇을 의미하는가' 하는 질문으로 계속 돌아가게 된다.

Seeing other people cry can easily make you feel like you want to cry too.
다른 사람이 우는 것을 보면 나 또한 금방 울고 싶어진다.

You always do your best to prepare for potential obstacles in advance.
나는 잠재적인 장애물에 미리 대응할 수 있도록 최선을 다합니다.

You usually stay calm, even under a lot of pressure.
나는 많은 압박 속에서도 차분함을 주로 유지합니다.

At social events, you rarely try to meet new people and mostly talk to the ones you already know.
사교 행사에서 당신은 새로운 사람들은 거의 만나지 않고 이미 알고있는 사람들과 대화를 나눕니다.

p.2

Concrete facts and details, not theories and ideas, are what stick in your memory.
이론과 아이디어가 아닌 구체적인 사실과 세부 사항이 기억에 남습니다.

You are very sentimental.
나는 매우 감성적인 편이다.

There are usually certain, specific ways you like to do things.
일을 처리하는데 있어서 일반적으로 내가 선호하는 특정 방법이 있습니다.

Even a small mistake can cause you to doubt your overall abilities and knowledge.
작은 실수라도 나의 전체적인 능력과 지식을 의심하게 만들 수 있습니다.

You feel comfortable just walking up to someone you find interesting and striking up a conversation.
나는 흥미를 느끼는 사람에게 다가가 대화를 시작하는 것에 편안함을 느낍니다.

Discussing various interpretations and analyses of a work of art is really not that interesting to you.
예술 작품에 대한 다양한 해석과 분석에 대해 토론하는 것은 나에게 정말이지 흥미롭지 않습니다.

p.3

You are more inclined to follow your head than your heart.
나는 나의 마음보다 머리를 따르는 경향이 있습니다.

Even when you plan a particular daily routine, you usually just end up doing what you feel like at any given moment.
나는 특정 일상업무를 계획하더라도, 주로 즉흥적으로 내가 하고 싶은 것을 하는 것으로 끝납니다.

You rarely worry about whether you make a good impression on people you meet.
내가 만나는 사람들에게 나에 대한 좋은 인상을 남겼는지 걱정하는 법이 없는 편이다.

You enjoy participating in group activities.
그룹활동에 참여하는 것을 즐긴다.

You like books and movies that make you work to figure out what they are really about.
나는 이면의 진짜 의미가 무엇인지 생각하게 만드는 책과 영화가 좋다.

You do your best to take others’ feelings into account when deciding something.
나는 무언가를 결정할 때 다른 사람의 감정을 고려하기 위해 최선을 다합니다.

p.4

You prefer to completely finish one project before starting another.
다른 프로젝트를 시작하기 전에 한 프로젝트를 완전히 완료하는 것을 선호합니다.

You are prone to worrying that things will take a turn for the worse.
나는 상황이 더 나빠질 것이라고 걱정하는 경향이 있습니다.

You avoid leadership roles in group settings.
나는 역할 분담 시 리더 역할을 피합니다.

You’re definitely not an artistic type of person.
나는 확실히 예술적인 유형의 사람은 아닙니다.

You think the world would be a better place if people relied more on rationality and less on their feelings.
사람들이 자신의 감정보다는 이성에 더 의존한다면 세상이 더 나은 곳이 될 것이라고 생각합니다.

You prefer to do your chores before allowing yourself to relax.
나는 휴식을 취하기 전에 집안일을 하는 것을 하는 것을 선호합니다.

 

p.5

Your mood can change very quickly.
나의 기분은 매우 빨리 바뀔 수 있습니다.

Frequent alone time is a necessity for you.
혼자만의 시간을 자주 보내는 것은 필수입니다.

You like hearing different perspectives on social or political issues.
나는 사회적 또는 정치적 문제에 대해 다른 관점을 듣는 것을 좋아합니다.

You’d rather work with a competent person than a nice one.
나는 착한 사람보다 유능한 사람과 함께 일하는 편을 선택하겠습니다.

You often end up doing things at the last possible moment.
나는 종종 내가 할 일을 마지막 순간에 몰아서 하게 됩니다.

Your emotions control you more than you control them.
내가 감정을 컨트롤 하기보다 감정에게 컨트롤 당하는 편입니다.

 

p.6

You usually prefer to be around others rather than on your own.
나는 혼자 있기보다 사람에게 둘러쌓여있기를 선호하는 편입니다.

You become bored or lose interest when the discussion gets highly theoretical.
나는 대화가 굉장히 이론적으로 흘러간다면 지루해하거나 흥미를 잃습니다.

You find it easy to empathize with a person whose experiences are very different from yours.
나는 나와는 매우 다른 경험을 가진 사람에게 공감을 잘 한다고 생각합니다.

You usually postpone finalizing decisions for as long as possible.
나는 주로 결정을 마무리 짓는 것을 가능한만큼 미루는 편입니다.

You rarely second-guess the choices that you have made.
나는 내가 내린 결정에 대해서 한 번 더 의심하는 법이 거의 없습니다.

After a long and exhausting week, a lively social event is just what you need.
길고 지친 한 주 끝엔 활기넘치는 사교활동이 필요하다.

p.7

You often contemplate the reasons for human existence or the meaning of life.
나는 종종 인간 존재의 이유나 삶의 의미에 대해 숙고합니다.

You often have a hard time understanding other people’s feelings.
나는 다른 사람의 감정을 이해하는데에 종종 어려움을 느낍니다.

You like to have a to-do list for each day.
나는 매일의 할일 목록을 세우는게 좋다.

You rarely feel insecure.
나는 불안함을 거의 느끼지 않습니다.

You can spend entire weekends all by yourself without feeling bored.
나는 지루함을 느끼지 않고 주말을 혼자 보내는 것이 가능합니다.

You spend time and effort trying to understand views and positions that are very different from your own.
나는 나와 매우 다른 입장과 관점을 이해하기 위해 시간과 노력을 쏟습니다.

p.8

You often talk about your feelings and emotions.
나는 내 자신의 감정과 정서에 대해 자주 나눕니다.

If your plans are interrupted, your top priority is to get back on track as soon as possible.
만약 내 계획이 중간에 중단되었다면, 나는 최대한 빨리 다시 계획하던 일로 돌아오는 것을 우선으로 한다.

You are still bothered by mistakes that you made a long time ago.
내가 오래 전 저지른 실수들이 아직도 나를 괴롭힌다.

In your social circle, you are often the one who contacts your friends and initiates activities.
사회적인 모임에 있어서, 나는 주로 친구들에게 연락하고 약속을 잡는 역할을 맡고 있습니다.

You believe that pondering abstract philosophical questions is a waste of time.
추상적인 철학적 질문을 숙고하는 것은 시간 낭비라고 생각합니다.

You take great care not to make people feel foolish when you’re explaining something.
나는 뭔가를 설명 할 때 사람들이 바보가 된 것 같은 기분을 느끼지 않도록 많은 주의를 기울입니다.

 

p.9

Your personal work style is closer to spontaneous bursts of energy than organized and consistent efforts.
내 개인적인 업무 방식은 정돈되고 꾸준한 노력보단 에너지가 폭발하는 즉흥성에 가깝습니다.

When someone thinks highly of you, you wonder how long it will take them to feel disappointed in you.
누군가가 나를 높이 평가할 때, 나는 그들이 나에게 실망감을 느끼는 데 얼마나 걸릴지 궁금합니다.

You would love a job that requires you to work alone most of the time.
나는 대부분의 시간을 혼자 보내는 직업을 좋아할 것입니다.

You’re always curious about why something happened the way it did.
나는 언제나 무언가가 그렇게 된 이유가 무엇인지 궁금합니다.

You know at first glance how someone is feeling.
나는 한 눈에 다른 사람의 감정을 알 수 있습니다.

You complete things methodically without skipping over any steps.
나는 단계를 건너 뛰지 않고 체계적으로 작업을 완료합니다.

p.10

You often feel overwhelmed.
좋거나 나쁜 감정에 압도될 때가 자주 있습니다.

You feel more drawn to places with busy, bustling atmospheres than quiet, intimate places.
조용하고 친밀한 분위기보다는 북적거리고 바쁜 분위기의 장소에 더 끌립니다.

You prefer art that has a clear message or meaning rather than art that is vague and open to interpretation.
모호하고 열린 해석을 가진 예술보다는 명확한 메시지나 의미를 가진 예술을 선호합니다.

If you think your actions might upset others, you are very careful to assess whether they are worth it.
만약 내 행동이 다른 사람의 마음을 상하게 할 수 있다고 생각하면,
그 행동이 그럴 가치가 있는지 평가하는 데 매우 주의를 기울입니다.

You struggle with deadlines.
나는 마감일을 지키느라 애를 씁니다.

You feel confident that things will work out for you.
나는 나의 일들이 잘 될 것이라고 확신합니다.